Direktlänk till inlägg 14 september 2015

Innerlig förhoppning om positivt besked

Av Svempa Alveving - 14 september 2015 21:22

För 3 år sedan drygt så var vikten och konditionen en helt annan än vad den är idag. Jag hade nog inte sprungit många meter sen jag slutade spela fotboll vid 15 år. Vantrivselkilona var många och trösten var att äta mer onyttigt.

Det skulle dock komma till en punkt då polletten trillade ner. Sakta men säkert började jag ändra rörelsemönster och sen dess har jag successivt ökat. Succesivt har sträckan kroppen orkat släpa sig runt blivit till löpning. Numera är löpningen en otroligt viktig del i mitt liv.Dock kom jag i vinter/vår till en lite platå där jag var tvungen att ta hjälp av någon annan.

Denna annan heter Ingmarie och är löpcoach bland annat. Jag hade anmält mig till mitt första maraton och jag tog aningen lätt på uppgiften. Jag minns så väl när det plingade i telefonen och orden som stod där brände in i hjärtat. Mest för att orden var ren ärlighet. Mest för att jag behövde höra dessa. Hur skulle jag klara en mara med så lite träning ?

De blev bensinen som gjorde att jag bara var tvungen att motbevisa att hon hade fel.
Jag skulle minsann bevisa att jag skulle korsa mållinjen på mitt första maraton. Jag ökade träningsdosen men var ändå inte där att jag tyckte det gick lätt men kul det var det.

Målgången blev av och den lycka när jag klev på målplattan det var nog att liknas vid mental positiv kollaps. Tårarna eller regnet droppade ner från en trött men otroligt lycklig kropp.

Orden vid nästa pling på telefone hade ersatts av de finaste ord jag hört i mitt löparliv

Just nu är jag mindre än en månad från nästa utmaning. Pirret finns där men jag kommer och jag ska klara av det. 5 mil är en gigantisk utmaning men all träning som jag genomfört gör mig stark i psyket. Det kommer inte att vara lätt men det ska gå.

För all hjälp med min träning vill jag rikta ett varmt tack till dig. Jag hoppas vid alla jordens underverk att det inte är nåt allvarligt i benet och att du kommer iväg på din tripp Ingmarie. Jag håller tummar och tår så de nästan blir blåa. Schysst motpol till mina tappade naglar :-)

Keep the spirit

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svempa Alveving - 17 december 2015 20:54


      Som den musiknörd jag är så scannar jag de flesta sociala medier för att upptäcka ny och intressant musik. I dagens samhälle där man via exempelvis Spotify bara klickar sig vidare mellan den oerhörda mängd av låtar som finns att tillgå ä...

Av Svempa Alveving - 23 oktober 2015 22:28


Den har stått där i bokhyllan och samlat damm. Jag har lyft den in och ut några gånger,tummat på bladen och ställt tillbaka. Jag har helt enkelt varit tvungen att bli klar med min egen sorg . Inte så att jag blivit drabbad direkt utan mer indirekt...

Av Svempa Alveving - 30 september 2015 10:29

Igår var jag på middag på vårt företags Sverigekonferens. I fina miljöer på Lastberget i Bålsta närmare bestämt.Jag var ditbjuden fast jag slutar på företaget den 1 dec. Eftersom mycket handlar om framtiden och jag inte är en del av den så kändes det...

Av Svempa Alveving - 19 september 2015 19:21


I fredags kväll kunde jag springa igenom sista passet inför Brotorp imorgon söndag. Trots ofrivilligt uppehåll på några dagar då jag haft en krånglande hals kändes det som att det fanns ett tryck i steget,nästan så att det kändes som att jag flöt...

Av Svempa Alveving - 11 september 2015 07:22


Som kontinuerlig inköpare av skivor (ja jag vet jag är en fossil ) ? så är detta närmast en religiös upplevelse. Äntligen äger jag den och den är värld varenda krona ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards