Direktlänk till inlägg 7 september 2015

Måndagen v 37

Av Svempa Alveving - 7 september 2015 21:33

Försenade tåg både på väg till och från jobb. Lite drygt när man bor i Stockholm och jobbar i Västerås. Vanligtvis ta resan ca 1 timme (när SJ inte är försenad vill säga och det händer alltför sällan), komprimerat måndagsmöte med jobbig punkt(mer om det i senare inlägg) .

Ed Harcourt i lurarna fick mig att minnas tillbaka till 2001 och Here Be Monsters. Så magisk skiva men en vidrig tid i mitt liv.

Sängläge och imorgon kväll kan jag skrika ut nyheten som bubblar inombords.

To be continued

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svempa Alveving - 17 december 2015 20:54


      Som den musiknörd jag är så scannar jag de flesta sociala medier för att upptäcka ny och intressant musik. I dagens samhälle där man via exempelvis Spotify bara klickar sig vidare mellan den oerhörda mängd av låtar som finns att tillgå ä...

Av Svempa Alveving - 23 oktober 2015 22:28


Den har stått där i bokhyllan och samlat damm. Jag har lyft den in och ut några gånger,tummat på bladen och ställt tillbaka. Jag har helt enkelt varit tvungen att bli klar med min egen sorg . Inte så att jag blivit drabbad direkt utan mer indirekt...

Av Svempa Alveving - 30 september 2015 10:29

Igår var jag på middag på vårt företags Sverigekonferens. I fina miljöer på Lastberget i Bålsta närmare bestämt.Jag var ditbjuden fast jag slutar på företaget den 1 dec. Eftersom mycket handlar om framtiden och jag inte är en del av den så kändes det...

Av Svempa Alveving - 19 september 2015 19:21


I fredags kväll kunde jag springa igenom sista passet inför Brotorp imorgon söndag. Trots ofrivilligt uppehåll på några dagar då jag haft en krånglande hals kändes det som att det fanns ett tryck i steget,nästan så att det kändes som att jag flöt...

Av Svempa Alveving - 14 september 2015 21:22


För 3 år sedan drygt så var vikten och konditionen en helt annan än vad den är idag. Jag hade nog inte sprungit många meter sen jag slutade spela fotboll vid 15 år. Vantrivselkilona var många och trösten var att äta mer onyttigt. Det skulle dock k...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards