Direktlänk till inlägg 19 september 2015

Glädjande besked och Brotorp Trail

Av Svempa Alveving - 19 september 2015 19:21

I fredags kväll kunde jag springa igenom sista passet inför Brotorp imorgon söndag.

Trots ofrivilligt uppehåll på några dagar då jag haft en krånglande hals kändes det som att det fanns ett tryck i steget,nästan så att det kändes som att jag flöt strax ovan asfalten.
Härlig känsla när det känns så för det känns som att man springa hur långt som helst.

Inorgon är det så dags för ett nytt lopp. Grundplanen för hösten var egentligen halvmaran i Stockholm men då Brotorp Trail Run dök upp kändes det både som ett bättre och roligare alternativ. Främst för miljön man springer men också därför att jag får några extra km,dessutom på samma underlag som Sörmlands Ultra Maraton som jag springer den 10 oktober.

Jag har kunnat träna på bra tack vare min löpcoach Ingmarie. Det har blivit så mycket roligare med olika inslag än bara löpning och jag har fått så många enkla råd att tänka på som hjälpt mig framåt.

Hon levererade dessutom ett mycket roligt besked då hennes magnetröntgen visade att det inte behövdes någon operation för hennes del ?. Det gjorde nog mig lika glad.

Imorgon står jag lust och glädjefylld på startlinjen.Ser fram emot 25 sköna km tillsammans med några vänner.

Ha en fin lördagskväll !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svempa Alveving - 17 december 2015 20:54


      Som den musiknörd jag är så scannar jag de flesta sociala medier för att upptäcka ny och intressant musik. I dagens samhälle där man via exempelvis Spotify bara klickar sig vidare mellan den oerhörda mängd av låtar som finns att tillgå ä...

Av Svempa Alveving - 23 oktober 2015 22:28


Den har stått där i bokhyllan och samlat damm. Jag har lyft den in och ut några gånger,tummat på bladen och ställt tillbaka. Jag har helt enkelt varit tvungen att bli klar med min egen sorg . Inte så att jag blivit drabbad direkt utan mer indirekt...

Av Svempa Alveving - 30 september 2015 10:29

Igår var jag på middag på vårt företags Sverigekonferens. I fina miljöer på Lastberget i Bålsta närmare bestämt.Jag var ditbjuden fast jag slutar på företaget den 1 dec. Eftersom mycket handlar om framtiden och jag inte är en del av den så kändes det...

Av Svempa Alveving - 14 september 2015 21:22


För 3 år sedan drygt så var vikten och konditionen en helt annan än vad den är idag. Jag hade nog inte sprungit många meter sen jag slutade spela fotboll vid 15 år. Vantrivselkilona var många och trösten var att äta mer onyttigt. Det skulle dock k...

Av Svempa Alveving - 11 september 2015 07:22


Som kontinuerlig inköpare av skivor (ja jag vet jag är en fossil ) ? så är detta närmast en religiös upplevelse. Äntligen äger jag den och den är värld varenda krona ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards